Din levende hjemmeside

Din levende hjemmeside

april 10, 2013 0 Af kasper

Din hjemmeside skal som din virksomheds vigtigste digitale værktøj være i konstant udvikling. Den må ikke blive statisk, hverken i sit udtryk eller i sit indhold. Virker din shop eller hjemmeside gammeldags, enten fordi den faktisk ER gammeldags, og det er flere år siden, du sidst har kigget på dit webdesign, eller fordi den aldrig opdateres, kan besøgende komme i tvivl om, hvorvidt firmaet overhovedet stadig eksisterer. Det betyder ikke, at du konstant skal bruge ressourcer på at komme med nye smarte ideer og tekst, men hvis du har et godt CMS-system, bør du let kunne gå ind og foretage nogle små ændringer her og der. Det kan være et tilbud i din webshop, ugens produktbeskrivelse i din blog eller, hvis du er mere til det visuelle, et billede af, hvordan der ser ud på kontoret, nu hvor I har fået nye møbler. Alt er muligt, og små detaljer er fine, så længe det holder siden levende.

Personlig branding

Hvis dit firma har omdrejningspunkt i dig som person, skal du huske at brande dig selv personligt. Det kan være, at du er selvstændig håndværker, har en kursusvirksomhed, eller et politisk virke, som gør, at dit firma og din person smelter sammen på mange punkter. I et sådant firma har du ofte en langt mere personlig kontakt med dine kunder, og derfor er det også tilladt at bruge sig selv som virkemiddel på hjemmesiden. Skab plads i dit webdesign til personlige historier om aktiviteter, møder eller spændende nye projekter, meget gerne med billeder. De, der følger dig, vil have stor fornøjelse af at følge disse små opdateringer. Læg eventuelt en ugentlig video ind, hvor du giver et godt råd eller fortæller om et kommende produkt.  Husk, at der er stor forskel på ”personlig” og ”privat”. Det første er interessant og brugbart for dine kunder, det sidste er ikke, heller ikke selvom du er en person, der er kendt enten i den brede befolkning eller inden for et bestemt fag.

Sociale medier

Kombiner dine aktiviteter på din hjemmeside eller i din shop med de sociale medier. Sørg for, at dit webdesign har inkluderet knapper til Facebook, Twitter osv, og lav gerne små ugentlige opdateringer, som linker til dine produkter eller din hjemmeside. Har du en blog tilknyttet, er det oplagt at dele den som status på de sociale medier, hver gang der bliver lagt en ny tekst eller et nyt billede på bloggen. Sørg for at holde kvaliteten af dine opdateringer og blogtekster høj, for den eneste ting, der er mere dræbende kedeligt for dine læsere, end en blog, der ikke opdateres, er en, der er dårligt skrevet.

Disclaimer